måndag 16 augusti 2010

Lugnande besked

Telefonen återfunnen och även glädjen. Den försvann med telefonen, bekymren hopade sig. Det går inte ens att springa utan telefon, nästan inte andas heller för den delen. Det var bara Majken eller Ester som hade kastat ut pappas telefon på gården. Dom gillar att kasta ut saker. Dom vill kanske rensa.

Jag har bakat bullar idag, en massa. När man säger att man bakat på en liter, vad menar man då? Folk som kan pratar så. Om det är mjölken som menas så har jag bakat på en liter. Och hela sommaren har jag köpt smör för att jag ska baka bullar och inte gjort det. Smöret har gått åt ändå. Majken och Ester älskar smör. Men nu har jag bakat kanelbullar, vaniljbullar och syltbullar. Signe frågade nyss: Improviserade du dom där syltbullarna? Improviserade lärde jag mig, alltså ordet, för inte så länge sedan. Ja jag var då inte åtta i alla fall. Jag älskar den där argglada ungen. Ja det gjorde jag faktiskt och jag vet inte hur dom blev. Sylten flöt mest ut.

Men nu har vi bullar sommarlovets sista vecka. Annars var det ju alltid min man som bakade bullar förut men han har helt kommit av sig. Kan det vara telefonens fel? Dom kanske skulle ha slängt den längre bort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte skriva att det kanske var busungarna som tagit den...provade han inte att ringa eller hade den laddat ur?

Och ja, mjölken är det! Mums, nu blev jag så fikasugen. Skruttan lärde sig ordet bulle häromdan, och hon älskar också smör (som sin mor)

Kram!

Maria sa...

Hej
Jo han ringde och ringde men ändå hörde vi inget fast den var precis nedanför trappen.

Jag älskar också smör och grädde och annat fett.

Kram Maria