fredag 15 april 2011

Deklarera

Hela munnen full med blåsor och ett allergiskt öga och att jag låg vaken i går natt och fick deklarationsångest. Vi måste ju deklarera nu. Jag ville börja klockan tre på natten. Bara få det gjort. Men hur gör man? Jag är van att bara skriva ett namn på ett papper. Minns hur min pappa satt i en evighet vid sitt skrivbord och deklarerade. Här har vi inget skirvbord och kan inte deklarera. Vi är vuxna på ett annat sätt. Vi har fler barn, jätte stökigt, glömmer viktiga papper. Men vi gör en hel del annat som han inte gjorde. Så idag ska jag bara äta flytande föda, jobba, hämta barn, laga middag och sedan deklarera. Så måste det bli.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det gick bra att deklarera! Jag är också urkass på allt sådant. Kan vi komma förbi och kika på huset någon kväll i veckan?
U

Maria sa...

Ja vad kul att ses i veckan. bengt jobbar men vi är ju hemma på kvällarna. Vilken kväll passar er bäst. Ikväll jobbar jag, men annars borde alla vara hemma./Maria

Anonym sa...

Kan vi titta förbi imorgon kväll?

Maria sa...

Det går jätte bra. Joens träning slutar 17.30. Välkomna!!