måndag 18 april 2011

En fin helg

Jag har njutit så av den här helgen trots att jag har haft så ont i munnen så jag mest har ätit soppa och inte en enda frukt. Frukt är nästan värst, oj vad det svider av äpplen och apelsiner. Men jag har ätit Spenatsoppa, Kikärtssoppa, broccolisoppa dom senaste dagarna. Soppa igen, säger barnen. Fast dom har bara ätit soppa hälften av gångerna. Men jag har mått så bra i helgen. Kanske för att tomten tinade fram och den gjorde mig så glad. Det finns så mycket spännande på den. Eller egentligen väldigt lite växter. Fast vi har ju skogen som granne och det gör utsikten så vilsam. Vi har en liten trappa på tomten som är så vacker och som jag inte sett förut. Och så ett jordgubbsland, några fruktträd och ett fint litet hus där vi ska göra mysigt. Nu ska jag städa upp efter ett nytt flyttkartongskaos. Vi sålde flyttkartonger igår och då ville vi sälja så många som möjligt så vi skyndpackade upp några stycken. Jag har haft lite panik över vårat nya kök för det är så litet. Min man har också haft det. Vad har vi gjort, vi som hade ett så bra och stort kök förut. Måste vi flytta? Såna där tankar har vi haft. Men nu har gården tinat fram och den gör att man kan se på köket med lite mindre kritiska ögon. Så med dom där mindre kritiska ögonen har jag lagat en massa mat i helgen och bakat surdegsbröd. Och det gjorde mig så glad att det var roligt igen att vara i köket.

Inga kommentarer: