söndag 10 april 2011

Morgonstund

Uppe först idag igen. Jag tror att åldern gjort mig morgonpigg. Och det är inte Majken och Ester som väcker mig för dom sover än. Igår började vi upptäcka tomten. Snön har minskat mycket och man kan nästan ta sig till alla ställen. Majken bara gräver och passade på att smita också ner mot gatan så nu måste vi ha superkoll på dom. Tidigare har snömängden hindrat dom från att gå någonstans. Ella sover hos en kompis farmor och därför har jag sovit lite dåligt. Bäst är när alla sover hemma. Så är det bara.

2 kommentarer:

Maria sa...

JAg var också uppe med tuppen. Vaknade sådär halv 6. JAg längtar efter att någongång bara sova som en stock och få sovmorgon, men det lyckas jag med väldigt sällan. Och om jag någongång gör det så är det ju oftast morgnar när klockan ringer och jag måste upp.

Bra att du bloggar. Då känns det som om vi kan ha lite kontakt även om vi inte pratar i telefonen.

Maria sa...

Så där är det för mig också, när jag måste gå upp är jag så trött, fast å andra sidan så kanske det är för att då ringer klockan jätte tidigt och nu sov jag ju ända till halv sju.

På sommaren när vi alldeles vänt på dygnet så har jag ibland sovit till nio, men då är jag seg hela dagen. Så det är kanske typ halv sju som passar mig bäst.

Ja det är bra att vi har kontakt så här, tycker jag med. Kram Maria