tisdag 19 april 2011

Fina dagar

Det här lovet är fint. Jag bakar, lagar mat, städar och umgås med barnen massvis. Har hamnat i ett behagligt tillstånd. Lyckas hålla olika orosmoment på ett litet avstånd. Fast snabbt ändras ju det, det vet jag ju efter 38 år med mig själv. Och ikväll fick vi besök och det var mysigt. Signe bakade en kaka.

Vi sa nej till vår dotter att åka med en familj till fjällen och det är inte så lätt att säga nej. Och extra svårt är att säga nej till henne, men den här gången gjorde vi det och det gick så bra. Protesterna blev inte enorma utan ganska svaga. Och hon har varit så nöjd det här lovet och varit hemma massvis med sina syskon. Jag älskar när dom är tillsammans. Ville nästan gråta när dom hoppade på studsmattan tillsammans idag och lekte. Och ikväll spelade Ella och Signe spel tillsammans. Jag tror på att man måste ha tid tillsammans i en familj och inte alltid hacka upp den på olika saker. Och det gör vi ju så ofta.

Men nu tillsammans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt att du njuter! Jag blir glad av att tänka på er. Glad påsk!/ E

Maria sa...

Tack!! Påsken är fin för den är så kravlös, tycker jag. Hoppas att du får vara lite ledig. Kram och glad påsk!!Maria