torsdag 21 april 2011

Mera lov

Det bästa lovet. Ingenting som måste göras och så tomten som tinat fram som gör att alla är nöjda med att vara hemma.

Idag åt vi pannkakor till lunch, Joen gjorde smeten och jag gräddade. Numera är det tre gånger normal smet som måste gräddas. Min mamma säger ofta till mig -Jag skulle aldrig orka laga så mycket mat. Ofta säger hon det och jag blir irriterad ofta. Jag vet inte vad det där väcker hos mig. Men jag tänker på det här med att laga så mycket mat som vi gör och inser att man vänjer sig. Det är ju inte från en dag till en annan som man har börjat grädda ungerfär 40 pannkakor utan det har ju ökat lite smått från år till år. Samma gäller ju klyftpotatisar, pyttipanna, köttbullar och allt möjligt annat. Jag hörde på Tendens på radion för någon månad sedan när dom intervjuade en kvinna som var uppvuxen med många syskon, kanske 12 och hennes mamma bakade ofta över 30 limpor som stod uppradade i köket. Är det så vi också gör om några år?

Jag vet inte, men jag är så himla glad för det har jag har fått. Jag förtjänar det nog inte, men jag är så glad ändå över min fina familj.

Inga kommentarer: