onsdag 8 februari 2012

Trött människa

Jag sover så dåligt när jag jobbar kväll och det gör jag på måndag och så klarar jag tisdagen, men så kommer onsdag. På onsdagar, oftast, har jag huvudvärk och grinar åt alla motgångar. Så har mina onsdagar börjat se ut, i alla fall dom första timmarna, så där mellan sju och tio. När jag satt där i bilen, sen, uppgiven och misslyckad efter en dust i dagishallen med två flickor som inte ville ta på sig hjälmar eller reflexvästar, så glömde jag sätta på radion. Men så kom jag på det, vad tyst det är och satte på den och så pratade dom om sömn. Precis det som jag satt och tänkte på. Jag orkar inte riktigt just nu i mitt liv sova så dåligt en vardagnatt. Jag räcker inte till då. Dom pratade om insomningstabletter och jag tänkte att nä inte tabletter, fast det kanske inte är fel, fast jag vill ändå inte. Så pratade sömnexperten att om man börjar älta eller oroa sig så ska man direkt slå bort dom tankarna och byta ut dom mot något man tycker om. Jag vet inte om jag ältar heller,jag är liksom inte trött, fast inte pigg heller.

Just nu skulle jag vilja jobba fyra vardagar mellan nio och två, vore helt perfekt just nu.

Inga kommentarer: