fredag 24 februari 2012

En lång dag som började 05.30

Joen ska till Göterborg på fotboll. Usch jag kommer att vara orolig för flyg och spåvagnar. Mitt lilla barn börjar verkligen bli stor. Sen har jag flera klasser som kommer på besök på bibblan och sagostund. Sen ska jag ta bussen och hämta på dagis och gå till stan för att möta min man som ska ta med flickorna hem när jag ska vara på folkmusikfestivalen med mina spelemän/kvinnor. Dom har såna där artistarmband på sina handleder nu. Nästa vecka har jag en massa dagisbarn som kommer och jag har inte förberett. Min tid räcker inte till. Men jag får helt enkelt duga ändå. Jag är ju bra på att göra saker, det ärväl en av mina styrkor. Jag bara gör, improviserar en hel del, förbereder alldeles för lite, men gör.

Jag kämpar med min viktminskning, igår var första dagen jag inte motionerade. Tiden tog slut. Men jag måste vara nöjd ändå. Jag är nere under 70 nu. Det skulle jag ju aldrig ha fått passera, vad var det som hände. Min kropp, visade sig på 40-årskontrollen, tål inte mycket övervikt. Så då vet jag det i allafall. Jag har ändå ett okej BMI, men det räcker ju inte när kroppen inte mår bra på alla plan. 63 kilo är målet, fast sköterskan tyckte jag kunde vara nöjd med 66 kilo också.

5 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Gud, vad du är duktig som varit på 40-årskontroll!
Jag visste inte ens att det fanns något sådant. Är det genom jobbet, eller?
Det måste väl kännas jätteskönt att ha gjort en sådan kontroll?!
Jag skulle behöva en besiktning också. Jag tror jag har cancer på olika ställen hela tiden.

Det där med din vikt verkar ju gå bra. Om du kommit under 70 nu och ska till 66 så är det bara att gratulera! :) Kram.

Maria sa...

Tack Karin. Här blir alla kallade när man blir 40, 50 och 60. Det var jättebra att göra den där kontrollen, men alla resultat var inte så upplyftande.Ring och hör om du får göra en sån där kontroll.

Jag får verkligen jobba med mig själv och vikten. Min natur är att äta för mycket. Svårt att ändra på. Kram

Maria sa...

Jag håller ju också på med vikten nu igen. Även om det bara är några kilon. Men dom är ju de svåraste.
Jag vägde 72 efter julhelgen och nu nere kring 69. Men vill ner till minst 67 om jag ska "vara mig själv".
Det är jobbigt att måsta tänka på vad man käkar. JAg älskar också god mat och choklad.
Jag skulle också vilja gå på kontroll. Precis som Karin ovan så kan ju också känna att jag har cander någonstans.

Anonym sa...

jag tror jag varit uppe i 72 och över sommaren (efter vi setts Maria-jagblommar) gick jag ned till 62. Efter vår australiensejour känns det som att jag gått upp massor, har mer mage nu men tro jag vägde mig till 63,5. Tycks vara mer tillbaka till gamla jag där jag inte ska väga 70.

Avundsjuk på era kontoller, här har jag inte hört talas om sånt.

Kram Johanna

Maria sa...

Hej Maria
Jag har ju gått ner kanske tre kilo nu, men nu går det trögare. Dom där första kilorna verkar vara lättast.

Hej Johanna
Roligt att höra att du kunde gå ner så många kilon på så kort tid. Då blir jag lite mer motiverad. Kram