torsdag 16 februari 2012

Livet återvänder

Nu har jag ätit gröt och druckit kaffe. Livet håller på att återvända. Men nu är jag i soffan ändå och vilar efter frukosten. Jag orkar inte så mycket i taget. Vi har mycket, eller mest jag, som jag ska göra dom närmaste veckorna. Jag ska på 40-årskontroll, ta prov till den kontrollen och det tar drygt två timmar, ta prov inför ett annat läkarbesök, på besök hos tarmdoktorn, besöka Ella i skolan som har redovisning, hälsa på i Ernst och Signes klass, ta emot en massa barn på jobbet och berätta saga för dom.

Hur ska jag få in allt det här?

Och undra hur den där 40-årskontrollen ska gå då. Mest rädd är jag nog för diabetes. Min pappa ligger just nu på sjukhus för han har fått operera bort två tår p.g.a diabetesen. Han har sår på fötterna också som har svårt att läka. Ibland blir livet så skört och sorgligt.

2 kommentarer:

Maria sa...

JAg önskar ibland att jag också kunde dela mer oro och skriva lite naket. Men jag känner mig begränsad av att jag inte är anonym längre.
Vad är det för 40årskontroll? Via jobbet? Eller blir man kallad på det när man blir 40. SKulle vara skönt att få en riktig hälsoundersökning. Känner mig lite hypokondrisk ibland.

Maria sa...

Hej
Jag förstår dig, men jag kan inte heller skriva allt som jag vill, fast jag kan skriva mer än om jag vore offentlig.

Här blir man kallad på hälsokontroll det år man fyller 40. Blir man inte det i Piteå?
kram Maria