fredag 3 februari 2012

Vuxen nu

Man vet att man är vuxen när man tänker att oj vad jobbig elräkning vi kommer att få nu när det är så kallt. Jag drack ett glas vin ikväll och jag är absolut inte van vid det så jag bara somnade. Nu har jag vaknat igen fast nu är det ju dags att sova. För nu har jag blivit så vuxen att jag vet att jag måste sova. Eller det har jag vetat sen jag fick mitt första barn. Väldigt få sena kvällar har det blivit under dom här 14 åren. Eller jo, så där på sommaren, när barnen vänder på dygnet, då kan jag vara uppe sent.

Den här dagen har varit intensiv. Jag jobbar mycket på fredagar och sen hämtar jag flickorna och idag var vi tvungna att åka till ett bibliotek och hämta några böcker. Vi kom hem klockan fem. Middagen var klar halv sju och sen tittade vi på På spåret och Majken och Ester var så mysiga. Vill vara nära hela tiden. Och jag blev så där överväldigad av kärlek. Att vi fick dom. Dom var verkligen helt nödvändiga för oss.

Inga kommentarer: