fredag 10 februari 2012

En annorlunda dag

Jag hade en ovanlig dag igår. Min lediga dag förvandlades till en dag jag skulle gå på ett möte. Mötet var kort och jag hade tre timmar tills jag skulle hämta flickorna för att gå på badhuset. Jag gick runt på stan, till Åhlens, Indiska, biblioteket och Hemslöjden. Köpte fyra knoppar till Ernst skåp i hans rum och sen inget mer. Sen gick jag på en vegetarisk restaurang som jag gillar, men som jag brukar hinna besöka en gång per år ungefär. Skulle läsa min bok där, men det gick inte. Det var så mycket folk så jag blev mest ofokuserad.

Till slut visste jag inte vad jag skulle göra mer så då promenerade jag till dagis. Fröknarna fick väcka Majken och Ester och 40 minuter tog det att få på dom kläderna. Dom var så trötta. Jag fick prova alla möjliga sätt för att klä på dom och vi lyckades väcka några sovande kompisar. Och så kom jag ihåg att dom har sagt att man nog inte ska komma och hämta mellan 12 och ett, så då skämdes jag lite. Sen på badhuset var det jätte lite folk, en skolklass i stora bassängen och kanske fem barn i minsta bassängen där vi höll till. En rätt så skön stund. Så bra att kunna göra saker när inte alla andra kan. Men ibland när jag gör saker med småflickorna kan jag längta lite efter dom stora. Att ha med dom som man alltid hade för några år sedan. Ernst sa det, när jag kom hem, att han också vill följa med. Så nästa gång får det kanske bli när han och Signe slutar skolan, dom har ju inga superlånga dagar.

Ingen intressant dag för någon annan, men en väldigt annorlunda dag för mig.

Inga kommentarer: