söndag 12 februari 2012

Från supermänniska till vissen

Efter att ha varit som någon slags supermänniska, för att vara jag. Det betyder i mitt fall att jag har städat mer än normalt och sorterat allt möjligt i två dagar, promenerat tisdag, torsdag, fredag, lördag och söndag, bakat bröd och en besynnerlig rulltårta idag. Ska inte förresten rulltårta vara lätt att bak? Sägs det inte så? Jag tycker att det är jätte svårt. Den blev bränd och platt. Jag har nog, när jag tänker efter, alltid misslyckats med rulltårta. Tvättat 10 maskiner på två dagar, lagat fisksoppa, hängt upp gardiner och sett en bandymatch.

Ja efter allt det här så känner jag mig sjuk. Så där som när det håller på att smyga sig på, pirr i kroppen (inte glädjepirr), trött, kittel i halsen, nysningar och helt matt. Jag vill inte så klart, för det vill man ju aldrig när man har barn att ta hand om. Ester fick feber idag, Joen är så gott som frisk och Signe är friskare men inte frisk. Vi får se hur morgondagen ska bli med fiolspelning och kvällsjobb. Inget jag längtar efter just nu.

2 kommentarer:

fembarnsmamman sa...

Det är jobbigt när mamma inte mår bra. Hoppas att du kryar dig snabbt, te med honung och så. Men det har du säkert koll på redan!
Själv tycker jag att rulltårta är enkelt men muffins däremot, jättesvårt. Har aldrig lyckats med muffins någonsin och jag har provat många olika recept.
Du får vila nu, tänk att du redan varit aktiv för minst en vecka redan, så du har råd att ta det lugnt.

Maria sa...

Hej
Tack. Idag känner jag mig lite bättre. Muffins gör jag ibland med bär i och dom blir goda! Men som sagt rulltårta, oj så svårt. Jag får fortsätta träna. Man kanske alltid har något som man tycker är svårt som borde vara lätt.