tisdag 21 februari 2012

Sur och besviken

idag. Mer än så säger jag inte just nu. Jag tröstshoppade på Indiska som förr i tiden. Jag har gått över en halvmil idag, tror jag. Jag har gått varje dag nu sedan i torsdags. Nu har jag lagt upp ett träningsschema som jag måste följa så det så. Hör du det Maria? Du vill väl inte dö för tidigt? Ja, jag är lite hård mot mig själv här, men det behöver jag vara.

Jag älskar mat, laga den och äta den, jag tycker också om godis och kakor. För att få äta måste jag motionera. Jag äter jättelite bröd, pasta och potatis nu. Idag åt jag vegetarisk gryta med råkostsallad till middag, det funkade bra. Jag måste gå ner 7 kilo, har jag bestämt. Jag har nu gått ner två på ungefär två veckor. Jag vill ju att det ska gå fortare, men det kanske är dumt också, jag vill ju att det ska vara långsiktigt. Tänk om jag kan krympa in i mina jeans igen eller slippa ha kjolar som klämmer i midjan så jag måste ta av dom när jag kommer hem från jobbet.

Sånt här är tråkigt att skriva om, men just nu är det det här som upptar mina tankar. På fredag ska Ernst och Signe spela http://umefolk.umeafolkmusik.se/index.php?what=invigning. Och jag ska kolla. Jag har längtat efter folkmusikfestivalen i flera år och ändå inte kommit iväg. Ernst har fått värsta inspirationen av den händelsen. Jag tycker det är så kul med fiolen när vi ska gå på festivalen, säger han.

2 kommentarer:

Ett liv helt enkelt sa...

Ja jag känner igen detta, både maten, motionen och fiolen.

Maria sa...

Det känns lite bra att nån känner igen sig. Just nu känner jag mi ensam om att behöva gå ner i vikt. Men det är jag ju inte. Jag vet ju det innerst inne.