lördag 16 mars 2013

Frågestund

Har fått lite frågor från Maria som har den fina bloggen Jag blommor och en webshop där hon säljer fina saker hon gjort.

1. Hur gammal är du och hur gammal känner du dig?
Jag är 40 år och känner mig som högst 27 på ett sätt och på ett annat som en äldre kvinna än vad jag är. 27 för att jag fortfarande är osäker. Så där så jag har svårt att säga vad jag vill och stå för vad jag tycker och tänker. Ofta vet jag nog inte ens vad jag tycker. Å ena sidan å andra sidan är det mycket för mig. Jag tänker att jag ser ung ut fortfarande och det gör jag väl inte heller. Sen känner jag mig gammal på många sätt. Baka, laga mat, köpa bra råvaror, går aldrig på fest, lyssnar sällan på musik, läser kokböcker, har omoderna kläder. Typ så är det för mig.

2. Vilka fem saker måste alltid finnas i din kyl?
Oj vad svårt. Men jag tror fetaost, morötter, yoghurt, bregott och ekologisk grönsaksbuljong alltid finns i min kyl

3. Om du bara fick äta en maträtt och en dryck resten av ditt liv (samma varje dag), vilken skulle det vara?
Vatten och lax och potatis med dillsås

4. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Nej det var hundra år sedan. Det blir ett klart nej.

5. Hur kommer det sig att du bosatt dig där du bor just nu? Födsel, slumpen, ohejdad vana eller annat?
Jag tänkte tidigt att till Umeå ska jag flytta. Min kompis när jag var liten,yngre än sju, flyttade till Umeå. Jag sörjde det och samtidigt tänkte jag på någon ickemedveten nivå att där ska jag nog bo. Jag läste här och ville till varje pris stanna kvar. Nu kan jag tänka, men varför provade vi inget annat? Lite mer sommar och vår och mindre vinter kan ju vara bra. Men nu bor vi här och vågar nog aldrig flytta härifrån.

Inga kommentarer: