lördag 23 mars 2013

Stegräknartävling

Idag har jag redan fått ihop mitt mål jag har för varje dag och lite till. Jag vill gå minst 10000 steg per dag. Endel i tävlingen går fruktansvärda mängder, 25000 steg per dag, men jag får tävla mot mig själv och jag inser att det inte är enkelt att få ihop 10000 steg per dag. Två av 6 dagar hittills har jag misslyckats. Det är lite kul, eller inte så kul kanske, att inse hur få steg det blir dom dagarna jag inte går en promenad. Många promenader får jag ju gratis nu när jag går eller cyklar till jobbet och går från dagis eller cyklar och går ut med hunden, men dom dagarna jag inte gör det blir det så få steg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så gjorde jag en sommar, fy vad lite jag gick innan och sen blev det 10.000 steg. Sen tog det så lång tid att gå så jag började springa vilket jag aldrig gjort förr. Boorde starta om men går åtminstone på gym mer nu och rider en kväll.
Lycka till!/Johanna

Maria sa...

Tack Johanna. Jag tycker också det är bra att bli medveten om hur mycket det krävs för att man ska röra sig tillräckligt. Jag inser också hur bra det är att springa!

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.