söndag 10 mars 2013

Kort natt

Vi var bortbjudna igår. Dagen tillsammans i familjen igår var en ren katastrof. Så mycket bråk. Blir alldeles dyster när det blir såna dagar. Känner mig som en så misslyckad mamma. Men vi tog oss iväg på middag och hade det så mysigt. Det var nog bra att komma iväg. Vi hade arga barn igår och vi vuxna var inte så mycket bättre. Men som sagt kvällen blev trevlig.

Men sen skulle vår son komma hem med bussen från en fotbollsmatch i Stockholm klockan tre på natten. Jag är snorig och ville inte dricka vin så min man drack lite så han kunde inte köra och hämta sonen. Så då låg jag och väntade på att det skulle bli dags att åka och hämta honom. Inte kunde jag sova när jag visste att jag ska kliva upp mitt i natten. Jag åkte iväg och frös, sådär som man fryser när man är jättetrött. Men det kändes bra att få hem honom. Sen har jag ju min söndagspromenad som går av stapeln klockan åtta varje söndag. Då måste jag gå upp sju och dricka kaffe. Jag tänkte att jag måste ju ställa in den där promenaden, men sen när jag klev upp vid sju så kändes det helt okej med en promenad.

Så nu sitter jag är snorig, trött och nypromenerad.

Inga kommentarer: