fredag 4 oktober 2013

Dåligt beslut

Jag for och jobbade idag. Först ett möte och näsan rann och jag torkade. Mötet kändes så långt, oändligt för en stackars förkyld människa. Så sagostund på eftermiddagen som jag har med en arbetskompis. Det var ju därför jag farit till jobbet. Vad händer? Jo mitt i sagostunden fick jag en hostattack, den värsta på många år. Man bara kan inte sluta. Hosta.

Jag skulle varit hemma idag. Hur kul är det med en snorig bibliotekarie bland en massa bäbisar som man inte vill ska bli sjuka.

Och jag längtade efter mina barn på jobbet idag. Känner mig så nära dom just nu. Som att jag vill hänga med dom hela tiden. Till och med den äldsta som det kändes lite jobbigt med till och från under sommaren, men nu känns han gladare igen. Och han pluggar, som han pluggar. Det är ganska gulligt.

Inga kommentarer: