torsdag 3 oktober 2013

I förkylningen

Som att vara i en bubbla känns det när man är så här snorig, hostig och saknar röst. Och jag sover dåligt och drömmer jobbigt. En mardröm i natt var att alla mina papper till en saga jag skulle läsa hade hamnat huller om buller och alla tillbehör var på vift. Min man tyckte inte att det var en så farlig mardröm. Men för en bibliotekarie så. Och imorgon har jag sagt att jag ska jobba. Men varför sa jag det? Men sen är det ju inte långt till helg.

Idag fick Signe räls. Det gick bra med allt, men jag blev lite chockad när jag fick läsa att hon skulle ha den 2-2,5 år. Men hon har blivit så väl omhändertagen och så får hon välja vilken färg på gummibanden som sitter i munnen. Den här gången blev det blå. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken talande dröm! Du har ju skrivit ganska många inlägg om kaos och hur du försöker strukturera och få ordning på och i tillvaron. I drömmens värld lånar vi rekvisitan från vår vardag och det gjorde ju också du... Känner igen mig mycket! Jag har insett, även om jag inte alltid lyckas, att det enda man kan kan göra är att vara närvarande i nuet, ta en sak i taget och framför allt alltid se till att man kommer till uttryck. Att samla på sig, att inte reagera, att inte säga ifrån, att inte säga nej osv. leder ofelbart till kaos och katastroftankar. Drömmar är viktiga. /Annelie

Maria sa...

Hej Annelie
Tänk att du såg sambandet mellan drömmen och allt mitt sorterande och behovet och längtan efter mer ordning. Det gjorde jag inte själv, men nu förstår jag precis vad drömmen stod för. Så klokt du skriver om att man ska se till att man kommer till uttryck. Kram Maria