måndag 21 oktober 2013

Det går upp och ner

Jag skulle vilja säga att helgen varit helt okej. Och ur motionssynpunkt har den varit bättre än på mycket länge. Jag har sprungit och gått en långpromenad. Heja mig det var länge sedan! Jag har jobbat söndag och förra lördagen och så ska jag jobba nästa söndag. Lite för många helger, men det har olika bra förklaringar och det är bara just dom här helgerna. Sen blir det var fjärde söndag ungefär och då blir jag ledig halva kommande fredag och det är ju super. 

Sen pendlar det upp och ner. Vår äldsta vill byta gymnasieprogram och det är fullt så det går inte. Det blir lite tungt. Han kan vara så glad, men ibland så tyst och lite dyster. Och jag oroar mig, vem trodde något annat. Och han blir arg på mig. Igår kom han till bibblan och var barnvakt och det gick jättebra, men så kom vi hem och jag blev sen med middagen och hans humör förändrades. Sen var han med oss lite senare på kvällen och tittade på partaj. Vi blir glada när han vill vara med oss. 

Mina småflickor var med på sagostunden jag och en kollega hade igår. Jag har haft med dom förut, men det gick så himla bra. Dom var så med!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min dotter gick första året 8 mil hemifrån,i en del av Sverige där tågen inte går när dom ska på vintern.Det blev alldeles för jobbigt och fel linjeval. Hon bytte till hemorten under sommarlovet så då fick hon ta det som fanns och det blev natur. Hon började om i ettan med nytt betygsystem och det har varit jättejobbigt. Nu är det fjärde och sista året och det går bättre nu. Hon planerar att flytta långt och gå fem år till sen så dom växer till sig fast man undrar ibland. Gunilla

Maria sa...

Hej
Skönt att höra att det har gått bättre. Just nu känns det riktigt tungt för oss, men hoppas på en vändning.

Maria sa...

Hej
Skönt att höra att det har gått bättre. Just nu känns det riktigt tungt för oss, men hoppas på en vändning.