tisdag 19 maj 2009

En ny dag

Piggare idag och hinner till och med lite här hemma. Plockar lite och sorterar. I böcker om tvillingar står det låt bli att städa och sånt och vila när bäbisarna sover. Jag förstår tanken men den håller inte. I alla fall inte när man har en stor familj. Och inte heller om man inte har någon bra ordning i vanliga fall och så tar man och slutar med det lilla man gör. Då blir det kaos, ännu mer kaos. Ingen hittar något och vi blir arga på varandra. Så nu låtsas jag inte om det där med att vila när dom sover. Jo ibland kanske. Sedan är det också ganska härligt att ta en kopp kaffe när dom sover eller en glass.

Vi köpte två jätte förpackningar från glassbilen igår. Jag tycker att det är mysigt med glassbilen fast jag inte ens älskar glass. Tänk om det också kunde komma en bil med fina och bra frukter, grönsaker, mjöl och annat. Det skulle jag gilla.

Mina bäbisar har blivit väldigt lugna igen från att ha haft en lite skrikig vecka. Små nya ljud kommer ibland och leendena börjar dugga tätare.

Och en till bil som kan komma är en buss full med böcker, fast vi bor i stan. Det skulle jag gilla

Inga kommentarer: