måndag 18 maj 2009

Pigg och trött

Jag hostar så det känns som jag ska gå sönder och det känns inte riktigt bra så här i värmen. Min ork för att vakna flera gånger per natt och för allt som händer på dagarna minskar ordentligt av den här förkylningen. Det var en som jag träffade i helgen som sa att tröskeln är så liten mellan att känna sig pigg och fullständigt utmattad när man ammar på nätterna och tar hand om bäbisar. Och just så är det. Jag har gått från att ha känt mig så pigg och stark ena dagen till att känna mig som en trasa nästa.

Men nu har vi en riktigt lugn morgon. M har ätit några gånger, men sover fortfarande och E har varit vaken ett stund och legat naken på en handduk hur nöjd som helst. Sedan fick hon ta ett litet gympapass på magen som hon tycker är lite mindre roligt, men inte ens då protesterade hon. Men efter det så åt hon en slurk och somnade bredvid syrran.

I helgen var vi på fioldag ute i en by och det var så fint. M och E var fullständigt exemplariska, nästan för exemplariska, för dom bara åt och sov. Så när vi kom hem så var dom vakna länge på kvällen och såg mycket av melodifestivalen och jag ville bara sova. Jag försökte lägga mig i sängen med dom flera gånger så vi skulle få sova, men det var bara att gå upp igen och igen. Men vi såg i alla fall inte riktigt alla låtar.

Inga kommentarer: