lördag 2 maj 2009

Oron

Låg och tittade på bäbisarna igår när jag skulle somna för dom ligger precis bredvid mig på sin lilla kudde under lilla filten. Sovrummet var så varmt och plötsligt kunde jag inte somna. Jag som brukar somna så fort jag lägger huvudet på kudden. Det var väl värmen men också det ofattbara att mina två bäbisar låg där, att vi har fått två så fina ungar igen. Och så den där oron som kommer med varje barn. Oron som man måste leva med och som jag konstigt nog inte hade tänkt på hörde till föräldraskapet. Men nu vet jag att den går hand i hand med barnen.

En annan oro är äldsta dottern som är på akuten med sin pappa för hennes halsonda blir värre. Vi trodde det höll på att vända för två dagar sedan men nu är det ordentligt dåligt. Hon kunde inte äta någonting när hon klev upp i morse och det låter som att hon har ett lock i halsen när hon pratar.

Den där promenaden som jag ville göra under valborgshelgen med hela familjen får kanske vänta.

Inga kommentarer: