måndag 25 maj 2009

Yrande och glada

E har varit en sovgris några dagar, men igår var hon vaken så mycket och var med. Hon log flera gånger under kvällen i soffan. Jag blev så lycklig. M som brukar vara vaken hela kvällarna och titta med sina stora ögon och fäkta intensivt med armarna låg och sov bredvid. Men då vaknade hon kvart i fem i morse istället. Jag försökte sova vidare och hon verkade vara ganska nöjd med att bara ligga och titta.

Vår yngste son har ont i halsen och vi inser att han aldrig brukar vara sjuk. Så nu när han har ont i halsen så ligger han och yrar på nätterna. Mitt i natten så ställde han sig upp och gjorde konstiga ljud. Jag la handen på honom och då kände jag hjärtat som slog eller galopperade kändes det som. Jag blev rädd.

Men nu är han ganska lugn och sitter och tittar på barnprogram. Maj verkar bli en krasslig månad för oss.

Inga kommentarer: