onsdag 6 maj 2009

Friska och ordningsamma

Nu är alla friska, tror jag. Bara jag och bäbisarna är hemma på förmiddagen och det är faktiskt ganska skönt. Dotterns halsonda började bli bättre under måndagen och igår var hon pigg men hemma ändå. Oj vad hon pratade. Hela tiden. Teorier om allt möjligt och själv känner jag mig rätt så trött i huvudet och orkar inte riktigt föra långa resonemang om saker och ting. Så nu hoppas jag att hon pratar av sig i skolan lite...

I morse var det kallare igen och storebror ville ha sin mössa som han inte haft på ett par veckor. Precis när han skulle gå frågar han var mössan är. Då brukar inte jag kunna svara för här där jag bor är det inte mycket ordning och reda, snarare oordning och oreda. Jag hör mig själv svara: Den är i näst översta byrålådan i hallen, nytvättad. Och där var den. Det var en härlig känsla. Kanske jag kan få uppleva lite mer såna känslor nu när jag ska vara hemma ett bra tag och kanske få lite mer makt över tillvaron.

1 kommentar:

Susanne M sa...

Härligt Maria! Du är på gång! Såg er i tidningen idag, jättefina och alla såg såå stolta ut över sina småsystrar. Längtar till den 29e då vi får träffa er. I och för sig så var jag och hälsade på dig och flickorna i natt.... i drömmens värld där allt är möjligt..
Hoppas vi nu bara kan få lite värme, våren kom lite av sig.
Kram Susanne