tisdag 12 maj 2009

Goda råd

En vaken och en sover så är dagarna just nu. Fast igår var det en skrikig dag och kanske berodde det på att M på kvällen bajsade hur mycket som helst. Kan hända hon laddade för det hela dagen men fick inte till det förrän på kvällen. Och min man började jobba 75% och jag kände att allt inte var helt enkelt.

När nästäldsta barnet kom hem skrek bäbisarna och jag matade och en skrek, jag matade nästa och den andra skrek och så höll det på. Själv ville hon inte hålla för senaste KP hade kommit och det kan jag förstå och det var en sån där gråt som bäst går över vid bröstet. Men hon var så bekymrad och kunde inte koncentrera sig på läsningen ändå så då hon stod bredvid och kom med goda råd: Pappa brukar kunna hålla båda. Jo, men det går ju inte när jag ammar. Men mamma du borde amma båda samtidigt. Jo, men jag kan inte det. Mamma jag tycker att det är hemskt när en skriker....Bit ihop tänkte jag för mig själv, bit ihop. Och jag bet ihop. Och nu är det en ny dag och det där jobbiga rinner av mig för nu har vi en ganska lugn och stillsam förmiddag.

Inga kommentarer: