torsdag 28 maj 2009

Om rens och bussar

I morgon ska jag köra våran buss för första gången. Åka till jobbet och hälsa på. Man får tänka när man ska svänga för man åker lätt in i trottoaren, säger min man.

Halsflussen börjar ge med sig så idag tar vi en promenad bäbisarna, jag och sonen. Solen lyser och vinden viner.

Det vi rensade ut häromveckan märks inte nu så vi får rensa ut lika mycket till. Det som ryms här hemma just nu är människorna som bor här. Soffbordet har åkt ut, en massa böcker har åkt ut, kläder har åkt ut. Snart måste något av mina älskade skåp göra detsamma.

1 kommentar:

Anna i den vita soffan sa...

Hej!
Sitter här och läser tillbaka i dina inlägg och både ler, känner igen mig och får en tår i ögat ibland. Jag måste bara säga att jag är så imponerad av hur du klarar allt, som måste vara bra tufft bland, och verkar njuta så mycket av det som du gör. Skulle kunna kommentera hur många små saker som helst som du skriver om men jag måste laga frukost till mina småttingar. Kram!