tisdag 14 juni 2011

Skolavslutning

Skolavslutning imorgon. Vi ska först till Ernst och Signe, sen Ella, sen äta indisk mat och sen hem och sen hälsa på våra vänner och sen Joen på tåg till Örebro. Vilken dag säger jag så här innan. Och jag lovar och svär att jag inte ska bli sur eller stressad på hela dagen Inte hetsa upp mig över toviga hår, fläckar eller annat. Faktiskt är det enda viktiga att barnen är glada. Och dom längtar, oj vad dom längtar.

Och dom har fått nya kläder, fast inte Ernst för hans kläder kom inte i tid. Jag beställde dom på nätet från Polarn och pyret och det skulle bara ta tre arbetsdagar och det gjorde det tydligen inte. Men det var tur att det var han för han blir inte så upprörd. Ellas sandaler inhandlades idag 18.59 och affären stängde 19.00. Men för en gång skull gick det snabbt att handla med henne och det var mysigt. Ibland blir det mysigt när man minst anar, mitt i någon slags vardagsstress så blir det fint. Hon har suttit med nyskorna här i soffan och varit helnöjd.

Själv jobbar jag två dagar till innan jag blir ledig åtta veckor. Idag fick jag mitt provsvar från cellprovet som jag tog för mer än två månader sen. Det skulle komma efter två veckor. Så nu har den här hypokondriken verkligen kollat upp den här kroppen, kanske kan jag hålla mig lugn ett tag nu. Kanske försöka att inte oroa mig. Nu ska min son bara åka till Örebro och sedan min man någon dag senare i bil, ensam genom hela landet. Bara han inte somnar vid ratten eller möter någon galen bilist.

Inga kommentarer: