onsdag 1 juni 2011

Dålig dag

Jag är på så dåligt humör. Skulle vilja fota hur det ser ut här. Bara helt upp och ner. Och jag helt slut efter den här veckan fast det bara gått tre dagar. Känner mig så där vansinnigt oduglig. Men vårruset gick ju i alla fall, inte fort men det gick. Jag sprang från början till slut , men mycket, mycket sakta. Just i år ska jag jobba på fredagen så jag blir inte så där långledig som en del andra. Vi brukar turvisas med den där dagen, vad det nu är den heter?

Dagens dåliga tankar är:

Hjälp jag kommer alltid försent.
Vi kommer säkert inte att få dom där pengarna.
Typiskt att han inte har jacka på sig, säkert har han inte jackan på skolan fast han säger att han har det.
Åh nej Majken och Esters jackor kvar hemma och bara regnjackor på dagis.
Åh nej alla andra barn har galonvantar och det borde dom förstås ha haft.
Nej nu har jag druckit för mycket kaffe och det är säkert farligt.
Har jag inte lite ont i magen fortfarande? Vad kan det vara? Säkert farligt.
Jag har alltid fläckar på kläderna.
Fy vad jobbigt att gå igenom alla dom här böckerna.
Vilken tråkig lunch (yoghurt, banan, honung och musli) och andra dagen i rad.
Och gud vad stökigt.
Fy vad jag är gnällig.
Och lat också.
Åh nej skrik inte jag orkar inte.
Nej inte äta rinnig glass i soffa.
Hon ringer aldrig och säger var hon är.
Snart kommer dom och jag kommer säkert att bli ledsen.
Jag avskyr det där TV-spelet.
Hon är ju så missnöjd.
Vad har jag gjort för fel?
Jag har gjort allting fel.
Varför är jag så ensam?
Ingen tycker om mig.

Och så där håller det på, så alltså ingen bra dag idag.

Inga kommentarer: