söndag 5 juni 2011

Vårat galleri

Joen kommer inte längre hem med några målningar, men när han hade Sonja i bild på lågstadiet kom han hem med så fina målningar. Hon är pensionär nu sedan flera år men kommer fortfarande och hälsar på på skolan. Den övre gjorde han då och den nedre gjorde Ella under lågstadiet. Tänk att undervisningen är så personberoende. Lite sorgligt ibland faktiskt, för man vill ju att alla barn ska få det bästa av allt.



Indiantavlan. Ella gjorde den här i ettan eller tvåan. Flera såna här gjorde hon. Dom bara trollades fram ur hennes inre. Ibland blev hon inte nöjd och då slängde hon den, men vissa, som den här, fick godkänt. Den är så fin den där indianen sa jag häromdagen. Indianbyn rättade hon mig då.


Målningar av olika slag från olika tidsepoker och av olika konstnärer.




Alla mina barn. Dom finaste.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så fint det ser ut i trappan!

Jenny

Maria sa...

Åh tack. jag är jätte nöjd själv. Älskar det där lite övermöblerade, fast vad heter det när det är på väggen, överlastade kanske? Ester satt länge och beundrade alla bilder när jag hängt upp dom.

Maria sa...

Barnteckningar är så härligt inspirerande!!

Anonym sa...

Alltså Ellas indianbild.. JAG är så stolt över den! /Ellas Pappa

Anonym sa...

Många som undervisar i bild med små barn lär inte ut olika tekniker (vilket är jätteviktigt tycker jag)

Maria sa...

Hej Maria
Verkligen inspirerande!

Hej Soffy
Det var nog det Sonja gjorde och så älskade hon att måla själv vilket säkert också bidrog till arbetsglädjen.