söndag 5 juni 2011

Städat

Efter flera dagar när jag har haft svårt att somna och jobbat hela fredagen när alla andra var lediga. Fast kanske inte riktigt alla, men många. Och efter att jag hämtat Majken och Ester sist på dagis den där fredagen och kommit hem till ett kaotiskt hus så började jag städa. Och jag har städat sedan dess. Jag har städat i ilska, jag har städat i glädje och jag har städat i sorg. Jag har städat på flera olika plan. Från att hänga upp massvis med tavlor på väggen till att skura golven. Jag har också tvättat igenom all tvätt som varit smutsig länge eftersom tvättmedlet tog slut och ingen köpte nytt.

Vanlig konversation den sista veckan har varit:
-Har du köpt tvättmedel.
-Åh nej jag glömde

Och igår kom mina föräldrar och det var nog första gången dom kom till ett så städat hus, alltså ett så städat hus hos mig. Jag hann till och med sitta och sjunga i lugn och ro med Majken och Ester i soffan. Och nu låter det ju som det bara är jag som städat och det stämmer nästan för min man har varit någon slags taxi dom sista dagarna. Från en fotbollsmatch, till affären, till stallet, till träningen, till affären och sist men inte minst när vi stod och lagade middag igår så ringer dom från akuten. Då hade han glömt att han skulle gå jour. Jag tog några djupa andetag och blev inte ens arg.

Nu ska jag snart fota hela fina, nya huset.

2 kommentarer:

Maria sa...

Låter skönt att ha fått så mycket gjort. Även om det bara var ett tillfälligt ryck, så verkar det ha fått dig att må bra.

Maria sa...

Ja faktiskt väldigt bra. Jag trodde inte jag kunde på något vis./Maria