torsdag 9 juni 2011

Varmt och komplicerat

Igår hade vi den varmaste dagen sedan förra sommaren, Majken och Ester var röda och håret dröp av svett. På jobbet hade jag en liten kris och tänkte att nej det här går inte. Jag känner mig ensam på jobbet. Satt och stirrade och svettades. Och en mamma var där med sitt tredje barn och hon har varit hemma med alla sina tre och nu är den yngsta kanske tre år. Och jag bara kände att jag har gjort fel. Jobbat för mycket när Ernst och Signe var små och jag ångrar det så mycket. Och det går inte att göra om. Jag ville bara åka hem och inte åka tillbaka på länge. Det brukar kännas bättre efter ett tag så jag hoppas att det vänder. Men just nu tycker jag att relationer är väldigt komplicerade och kanske är det jag som är den mest komplicerade.

Inga kommentarer: