torsdag 7 juli 2011

Del 3 färjan (glömde del 2 som var kusinerna)

På väg till färjan




Jag har sovit till efter halv tio på morgonen. Majken och Ester är konstiga tvååringar som aldrig går upp tidigt, men gärna är uppe sent. Igår natt fick Majken magsjuka och Ester fick det på förmiddagen. Men det var en väldigt snäll magsjuka som för Ester gick över framemot kvällen men som ändrades till feber och förkylning hos Majken. Så nu väntar vi andra. Det var väldigt länge sen vi hade magsjuka så jag kan inte ens gnälla. Det är inte synd om oss när det gäller sånt, vi är så lyckligt lottade.


Efter kusinbesöket åkte vi till färjan och sen ut på havet. Jag tycker ju att alla transporter förutom tåg är ganska läskiga. Slappnar inte precis av och njuter utan tänker på att här är vi ute mitt på havet, ett djupt, djupt hav med alla mina fina barn. Min skatt ute på det här stora havet. Sen gick ju allt bra. Fast på hemvägen så sa dom plötsligt i högtalaren att dom måste avvika från vanliga rutten och hjälpa till i räddningen av en segelbåt. sen blev det så där pling lite då och då och så skulle dom säga något viktigt. Och varje gång det plingade till blev jag lite stel och nervös. Men allt gick ju bra. Dom i segelbåten klarade sig också bra. Dom hade "bara" seglat ut på stora, djupa havet utan segelvana och blivit sjösjuka. Men hur kan folk. Jag blir helt matt.

Inga kommentarer: