söndag 10 juli 2011

Så trött

Igår sov jag till halv tio och ändå var jag bensvag när jag gick upp, eller kanske just därför tänkte jag. Men det gick aldrig över. All energi som jag haft dom sista veckorn var som bortblåst. Jag orkade ingenting. Jag hade lite ont i örat, lite ont i halsen och var lite illamående, men det kändes inte som att dom små symtomen skulle göra mig så himla trött. Jag somnade på soffan vi femtiden. Var det Majken och Esters magsjuka i vuxenvariant eller var det bara en reaktion på dom sista veckornas semestrande som också ïnnebär en massa strapatser och en massa packande och en massa matsäcksfixande.

Ja inte vet jag. Hoppas bara att energin är tillbaka idag för solen slutar ju inte skina bara för att jag inte orkar. Sen känns det ju fånigt att gnälla när det finns människor som är sjuka och jämt känner sig så här.

Jag lyckades laga middag i alla fall, spaghetti och köttfärssås och spaghetti och pesto. Och barnen frågade: Var är salladen? Jag svarade att det är ju passerade tomater i såsen. Då sa dom att nu vet vi att du inte är frisk, så där skulle du inte svara annars, bara pappa skulle svara så. Sen for dom och badade med sin pappa och jag och Majken och Ester var hemma.Vi tycker att Majken har varit väl förkyld för stranden dom sista dagarna och ändå fick hon följa med häromdagen. Lite slarvigt av oss. Men igår åt hon tre portioner av middagen så nu kanske hon är på rätt väg. Så idag kanske vi orkar packa den där picknickväskan igen för imorgon börjar min man jobba igen, fast bara en vecka.

Sen har vi haft filmtema här i veckan. Jag ser inte film under terminerna. Jag orkar aldrig sätta mig på kvällen, men nu tar vi igen lite. I rymden finns inga känslor såg vi i förrgår. Den gick hem hos alla. Sen igår i Woody Allen film som passade så där för barnen. Nästa blir Harry Potter. Det där att jag och min man skulle sitta uppe och titta på film tillsammans existerar inte. Våra stora barn är uppe lika länge som oss eller längre. Så det gäller att hitta filmer som man tror att man kan se med barnen. Har ni några tips så tar jag tacksamt emot!

Inga kommentarer: