torsdag 7 juli 2011

Del 4 Hemma hos Pippi

Ester i köket framför fin kökssoffa


Majken beundrar tittskåpen i köket



Pepparkaksformer på en galge. Så vill jag ha.



Det kombinerade sov-all-och vardagsrum. Det var här flickan stod så länge för här var det så fint och så spelade dom pippisånger.



Det här med inredning. Jag trodde länge att det var mitt stora intresse. Jag tyckte om hus redan som barn, ett intresse som ingen av barnen verkar ha ärvt. Jag möblerade om mitt rum hela tiden, men blev aldrig nöjd. Och så lekte jag alltid för mig själv att jag hade en jätte stor familj med ungefär tio barn. Och den leken leker jag ju nu fast på riktigt med 6 barn. Men det där med inredning blev jag ju aldrig så bra på och blir aldrig nöjd.


Fast på Gotland i Pippis hus där kände jag mig hemma. Så vill jag ha det. Jag hade kunnat stå där, som flickan med down syndrom, hur länge som helst. När ska jag få det så här då?

Inga kommentarer: