måndag 11 juli 2011

Del 7 Midsommar i Visby



Liten fot som inte gått så långt än.


Den äldste på midsommarfirande i Visby. Nu har han blivit så stor så han börjar tycka om att lyssna på Sommar på radio. I bilen så har han suttit koncentrerat och lyssnat. Helst förstås på Henke Larssons program som var väldigt rörande (den korta bit vi hörde) men också på Beate Grimsruds speciella. Då är man ganska stor, snart 14 år.


Vi alla, förutom Ernst som mest befinner sig något träd, på filt i Visby i värmen. Vi kom dit i tjocktröja och jacka men gick hem utan.






Ungefär i det här trädet är Ernst.



Ett hav av någonting, ungefär ser det ut som näckrosor fast på land.


Det var tydligen väldigt svårt att numrera gotlandsavsnitten, men nu tror jag att det är del 7 i alla fall. Vi har det hystersikt varmt på vår övervåning och det går inte att sova, bara går inte. Men sommaren är härlig, men jag är ju rätt så beroende av den där sömnen. Att jag sover, att jag sover en hel del. Fast jag skulle ju önska att jag var en sån där som kunde funka ändå.


Midsommar firade vi på Gotland. Så där lite på låstas känns det som när man firar något så där traditionsbundet på en helt ny plats där man inte känner någon. Sen for vi hem till huset vi bodde i och grillade. Lagom firande för oss, och egentligen spelar det ingen roll var vi firar för vi gör inget särskilt såna här högtider. Den enda högtid jag verkligen vill vara hemma på är julen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att få delrapporter från er resa! Vill bara säga att det verkar så normalt att vara trött med stor och fin familj, sommar och drömmar om vad man kan göra... att du verkligen räcker till! /E

Maria sa...

Ja man har så många drömmar och så blir jag lätt frustrerad över en hel dag hemma, men såna dagar måste ju också finnas . kram maria