lördag 30 juli 2011

En till fotbollsdag

Fotboll för hela slanten och så något dopp där emellan. Joens lag har vunnit allt och dom andra två fotbollsspelarna i familjen har förlorat allt. Men alla är vid gott mod och ikväll är Ernst på disco. Ingen annan i familjen skulle komma på tanken, men det gjorde han. Annars har Majken och Ester busat en del. Igår målade dom med rödfärgen som vi målat bordet och stolen till Signes rum med, eller håller på att måla med. Tur att den var vattenlöslig, dom hade hunnit måla en hel del i tvättstugan. I morse så hade Ester målat en liten, eller ganska stor målning på väggen ovanför soffan. Min man som gått upp först sa nästan glatt till mig när jag steg upp att Ester har målat en så fin gubbe på väggen med hatt. Och jag bara nej, nej går den att tvätta bort? Så tråkig reaktion tyckte alla i familjen. Min man tyckte att en konstnär fötts i familjen.

Inga kommentarer: