fredag 8 juli 2011

Springa, sprang, sprungit

Jag sprang igår, inser att för att få äta gott så måste jag springa. Jag har väl kommit till den åldern nu och så vet jag att jag mår bättre av att röra på mig. Men motståndet är enormt, helt gigantiskt. Och igår var det väldigt varmt så jag fick vänta tills sent men ändå på slutet av turen kände jag mig helt knockad av värmen.

Majken hade feber igår och lite krupphosta så vi var hemma, men dom stora på vift. Ella med kompis och badade i sjön. För första gången ensam med en kompis och badade. Hon växte nog av det nya ansvaret och jag blev stolt över att jag vågade. Joen med kompis familj vid havet och nioåringarna med pappa och badade i älven. Hemma här så sov Majken ett jätte långt pass på soffan medan jag och Ester var tillsammans. Att vara tillsammans med Ester är stillsamt. Hon tillochmed pratar ganska tyst. Hon gillar att bara vara nära. Sitter ofta bara bredvid mig med huvudet i mitt knä och myser. Hon kan ju bli arg och säga ifrån, men oftast är hon lugn och stillsam i vår ganska stökiga familj med väldigt många olika viljor och intressen. Ibland känns det som vi är en sån där italiensk gapig familj men tack och lov inte jämt.

Inga kommentarer: