onsdag 23 maj 2012

Ändrade planer

Istället för att åka till dagis så är vi hemma. Fick inte på Majken kläderna idag. Jag kan inte med ord beskriva hur hemsk morgonen har varit. Jag är snorig och lider av sömnbrist och Majken har fått konstig sömn efter att hon var sjuk förra veckan, hon somnar på eftermiddagen, somnar inte på kvällen och är supertrött på morgonen. Jag har befunnit mig på en låg nivå i mitt föräldraskap idag. Jag har bett om förlåtelse flera gånger för jag har blivit så arg och förtvivlad. Men min chef var förstående och jag kunde vara hemma idag trots att inte barnen är sjuka. Jag läser Att möta sitt barn och sig själv av Ingegerd Gavelin och hon skriver så fantastiskt. Läs, läs, läs. Och jag ska försöka känna innan jag blir så där arg och gå undan.

Och så sprang jag det där loppet igår på dryga 6 km och det kanske inte var så bra med tanke på hur jag mår idag.

Inga kommentarer: