måndag 28 maj 2012

Blommar blommigt

Min helg har varit lugn, men annorlunda. En vuxen och två barn har varit på läger hela helgen. Vi andra har varit hemma. Majken har varit trött och igår kväll fick hon feber igen och min  allergi har varit så jobbig den här helgen. Men det har gått ändå. Min man hade konsert med sin kör efter det att lägret var över. Joen blev irriterad på honom, ska du aldrig vara hemma, sa han. Lite så kände jag också måste jag säga, men tyckte att det var lite skönt att det kom från barnen. Men snart, snart är det sommarlov och ledighet.

Just nu tänker jag på blommor. Vattnar mina blommor hela tiden. Kanske börjar åldern ta ut sin rätt. Eller det kanske inte passade, just det uttrycket, men ni förstår vad jag menar. Så kom tre arbetskompisar och planterade ett körbärsträd här igår. Ni får gärna komma fler gånger och pyssla med min trädgård, bara så ni vet för ni gjorde det så bra. Så hittade Anna en jätte stor sork under vår balkong. Jag kände paniken komma, men hon tyckte att den var så spännande. Jag måste jobba på paniken som kommer när katterna kommer hem med en massa döda djur. Före sorken hade vi redan hittat två döda möss. Jag kände att det räckte, men det tyckte inte katterna.

Nu är det sommar så nu kanske vi får plocka ner påskgumman.

Inga kommentarer: