torsdag 17 maj 2012

Bland sjukor och solrosfrön

Sjukan forsätter.Igår sov Ester mellan tre på eftermiddagen och sju på morgnen och idag har hon somnat innan middagen. Nu vill jag att hon ska bli frisk och matglad igen. Hon försvinner ju. Imorgon måste vi vara hemma, så dumt att vi inte hade tagit ledigt.

Idag har jag sprungit för andra gången den här veckan, nu är jag igång igen. Jag gjorde paj och sallad till middag. När jag rostade solrosfrön till salladen insåg jag att jag gör det hela tiden nu, alltså rostar solrosfrön. Jag tänkte på att det är så med matlagning. Det tar ett tag innan man införlivar något nytt. Lagar jag någonting en gång så krävs det massvis för att jag ska göra det igen, men så om jag gör det en gång till så är steget inte riktigt lika lång och så tredje gången då är rätten min. Och så är det med dom där rostade solrosfröna. Det tar ingen tid (det gör det verkligen inte) och det är hur lätt som helst att rosta i stekpannan och sen så har man en så mycket godare sallad.

Inga kommentarer: