söndag 13 maj 2012

En bra söndag

Börjar jag gilla söndagar? Den här har jag tyckt om även om jag aldrig hinner allt. Vi har firat födelsedag, promenerat och vandrat i skogen. Plockat kottar och stenar. Lagat mat och gjort världens enklaste tårta. Färdig marängbotten i en springform. Vispa två paket vaniljvisp och blanda med två paket dubbeldajm (finhackade), häll i formen och täck med plastfolie. Frys i minst fyra timmar, fast gärna över natten. Ta fram någon minut innan servering så det lätt går att lossa kanten. Dekorera med jordgubbar, fast det gjorde inte vi. Vi tog en massa hallon. Alla gillade, fast Ester gillade inte dajmbitarna. Från superboken Johanna fixar fest.

Det är så mycket jag tänker att jag vill skirva om,men så närjag väl sätter mig då krävs det mer av mig för att göra det än jag orkar ge. Men jagvill ändå skriva, som en liten dagbok som inte precis går på djupet. men kanske någonstans mellan raderna finns det kanske något. Nu har jag och tre av barnen bokat biljetter med buss och tåg till Uppsala. Det blev gjort äntligen.

Inga kommentarer: