söndag 20 maj 2012

Städdag

 Majkens namnsdagstårta
Gardin från när jag var liten och tyget ovanför också och så Gittan i fönstret från ett författarbesök med Pija Lindenbaum. Ja och lite högre upp sitter världens bästa Kotte.

Jag har vakat i natt. Fick lägga mig efter ett i natt, somnade kanske vid två och vaknade klockan sju. Inte utvilad alls. Min man var förälder på stan. Joens klass ska på klassresa och att vara förälder på stan är ett sätt att samla in pengar på. Min son var hos en kompis och tittade på fotboll. Jag kände att jag inte kunde lägga mig förrän han kom hem. Och det tog ett tag, dom åt, tittade på fotboll och badade sen. Han är nästan alltid hemma så jag unnade honom verkligen att göra något, men vad ovan jag är med sena kvällar. Inte min grej alls.

Idag städar vi och kommer inte så långt så klart. Men Majken och Esters rum har blivit fint, tyckerjag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men så otroligt fint det ser ut. Nog hinner ni en hel del och har kraft till en hel del! Lyckliga barn som får så omtänksamma rum. KRAM/E

Maria sa...

Tack snälla!