onsdag 9 maj 2012

Hemma

Vi är sjuka. Dom ringde från dagis igår när jag var på skolan jag jobbar en förmiddag i veckan. En flicka kunde inte bestämma sig för vilken bok hon skulle ha och så visste jag att Majken låg och var så trött på dagis. Men det gick inte att skynda på flickan. Den här, nej den här eller jag vet inte. Puh. Majken hade blött näsblod på dagis och blivit så trött efteråt. Av chocken trodde fröknarna. Första gången man har näsblod kanske kan bli så känslosam. Tillslut kom jag till dagis och vi åkte hem. Majken sov två timmar i soffan. Sen började jag känna mig mer hängig, frusen och illamående. Så idag har Majken hostat och varit febrig, jag har varit illamående med huvudvärk och Ester pigg. En så där kombination, men det har gått. Vi har ätit pannkakor till lunch och ätit risgrynsgröt till middag. Mat för sjuklingar.

Igår när vi läste saga så var det en liten katt som gömde sig för sin mamma. Då kom Majken ihåg vad som hände häromdagen. En gång så gömde jag mig, sa hon. Ja sa jag och jag visste inte var du var. Så pratade vi lite mer om det. Hon märkte nog på mig hur rädd jag var när hon försvann.

2 kommentarer:

Susanne m sa...

Krya på er!

Maria sa...

Tack snälla!