onsdag 16 maj 2012

Den arga sjukan

Vi har varit bortskämda, så bortskämda med friska barn. Sjuka ibland så klart, men alltid över på ett par dagar. Och några saker har jag nästan glömt, som vattkoppar på fyra små barnkroppar mellan 3 månader och 4.5 år. Men det var länge sedan nu, 10 år sedan. Men nu vet jag inte vad småflickorna drabbats av. Dom somnar överallt, hostar, snorar och Majken blir så arg. Tappar sitt humör, bryter ihop och somnar av utmattning. Dag ut och dag in. Idag sov en treåring och en fjortonåring på soffan samtidigt, skavfötters. Om jag hade en kamera som funkade så skulle den ha använts då. Dom är lika trötta. Barnen där emellan somnar aldrig så där fast dom nästan gäspar käkarna ur led på eftermiddagar och kvällar.

Nu är vi lediga alla imorgon, känner att jag behöver det och sen sommarlov. Nu vill jag få en paus från att ställa in saker och ringa till jobbet och tjorva. Sommarlov blir bra.

Inga kommentarer: