fredag 4 maj 2012

Källaren

Joen har flyttat ner i källaren. Ett eget rum som är alldeles nytt. En snickare har gjort i ordning det och det går inte att förstå att det är samma rum som innan. Då var det husets absolut värsta ställe, fulare än garaget. Vad konstigt det var att gå och lägga sig och veta att han var så långt bort.

Igår var Majken försvunnen. Hon var ute på gården och så gick jag in bara en liten stund och när jag kom ut igen var hon borta. Tomten var otäckt öde. Jag ropade, sprang runt huset, in i skogen, tittade ner i diket där det finns lite vatten,sprang in och ropade efter henne och så ut igen. Då var jag säker på att hon var borta. Så hör jag två skrik från grannens tomt. Hon har gömt sig i grannens gran för att få bajsa i lugn och ro. Då blev mina ben som spaghetti. Det var en så fruktansvärd upplevelse, som att hon hade varit borta så länge. Säkert var det bara några minuter.

Inga kommentarer: