fredag 6 juli 2012

Tur till stranden






När det blev sol åkte vi till en badstrand och där var det nästan bara vi för så varmt var det ju inte. Man vill så gärna ibland att det ska vara varmt på sommaren så man låtsas lite och badar ändå. Så gör vi i vår familj i alla fall, fast inte jag för jag kan inte bada i iskalla hav, kan inte. Inte den här dagen heller och inte Majken heller. Hon doppade på sin höjd bara tårna för hon är lite rädd för fiskar. Men jag har försökt förklara att fiskarna är rädda för henne och inte simmar i närheten och då sa hon att fiskar är små och glada. Det tyckte jag var fint som att det är det man kan vara minst rädd för, det som är litet och glatt.

Idag badade här där vi bor i en sjö och då badade jag med och Majken och alla andra som var med. Det var så skönt, sommarens varmaste dag för oss. Bengt har varit hemma och skruvat ihop utemöblersom vi köpt på Ikea. Äntligen rejäla utemöbler.

Inga kommentarer: