lördag 10 november 2012

Egentligen

Skulle jag nog vilja vara lärare, men jag skulle inte klara det. Men jag tycker att det är det finaste yrket av dom alla. Men jag skulle inte göra det nog bra och jag skulle bli stressad och skulle jag åka på en utflykt så skulle jag tro att jag tappat bort någon hela tiden. Sen är jag ju så dålig på att förklara. Men det är ett fint yrke, det finaste. Jag träffar lärare varje dag, eller varje dag jag jobbar och vissa kan man ju bara beundra. Dom där som engagerar sig i varenda unge och hjälper dom attvälja böcker och dom som inte har en massa regler och ändå funkar det så himla bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar eloge till läraryrket och alla fantastiska lärare som finns! Du skulle absolut kunna vara en av dom!
Detta borde publiceras och nå många - precis som allt du skriver!

kram J

Maria sa...

Tack snälla och det är helt sant och jag menar varenda ord. Kram

Anonym sa...

Tack, ja, måånga gånger älskar jag mitt yrke men som du beskriver i ett annat inlägg så blir man begränsad av tidsbrist och resurser, etc vilket förtar en del. Det fiinns inga lugna perioder alls ooch iingen andhämtning.
Kram fråån Joohanna med bråkig ipad...