söndag 25 november 2012

Man kan tydligen sova hela dagen

Först vaknade jag och åt frukost. Så promenerade jag jättelänge, kanske två timmar eller i allafall nästan. Sen blev jag trött, mer och mer. Ruggigt. Jag smög ner i sängen, jag smög ner i soffan och sen lagade jag soppa. Vi åt soppa och Bengts nybakade frallor till middag. Sen blev jag toktrött och somnade vid Bolibompa. Jag sov och sov. Sen tvingade jag mig själv att gå upp för att kanske göra lite nytta. Sen skulle jag lägga Majken och Ester och då somnade jag igen. Och nu sitter jag och fascineras över hur trött man kan vara en hel dag.

Hoppas att det är övergående och att det är en pigg människa och mamma som vaknar imorgon. Jag räknade ut att jag kanske sov 10 timmar mindre förra veckan än vad jag brukar. Det kan väl vara det som orsakar denna trötthet.

Förresten har jag nu räknat ut att tre familjer runt om oss här på gatan har städhjälp. Två av familjerna har vuxna barn som flyttat hemifrån. Hur stökigt blir det när två vuxna bor ensamma i ett hus?  Jag vet inte vad jag ska tycka. Men var det för den typen av familj som den här tjänsten var tänkt? Jag liksom bara undrar. Fast jag vill egentligen inte skriva sånt här för då kanske någon tycker att jag är dum och missunnsam. Ja och det är väl just det jag är.

3 kommentarer:

mammamaria sa...

Jag är också så där sjukt trött och orkeslös...tycker bara att vardagen är jobbig och längtar till ljuset. Kämpa på...vi gör det bra;)))

FruG sa...

Hej! Kul att titta in på din blogg! Många tänkvärda inlägg! Känner mig också så där enormt trött ibland - nu till exempel! Det kanske är årstiden - känns så grått hela tiden. Vad häftigt att du har två tvillingpar! Varma hälsningar /Ditte

Maria sa...

Hej Maria
Ja det gör vi!

Hej Ditte
Så kul att du tittat in här. Ja det är kanske årstiden som gör en extra trött. Nu har vi fått lite, lite snö och då blir det lite ljusare iallafall.