måndag 19 november 2012

Jag borde

Ha somnat i bättre tid. Just nu sitter jag i köket alldeles vimmelkantig av trötthet. Jag borde förbereda middagen nu, jag borde förbereda morgondagen redan nu, men det går inte. Kanske efter en kopp kaffe och en chokladboll att jag orkar. Sen kör racet igång och jag kommer inte att kunna pusta ut förrän vid nio- tiotiden..

Jag har tänkt på miljöer jag trivs i. Jag trivs på dagis, på bibliotek, på förlossningen och bb, i skolor. Bra att veta om man funderar på vad man vill göra i sitt liv. Det kan ju vara att göra det jag gör, men det kan ju faktiskt också vara att göra något annat.

Jag har två stora barn nu, ett av dom gick jag och tränade med igår. Den andra ska välja till gymnasiet. Och tänk, fortfarande tror jag att jag är mina föräldrars lilla flicka, alltså att dom tror det på något vis. Vissa saker ändras aldrig. Hur blir det när mina barn är stora och självständiga? Kommer jag att kunna släppa taget lagom då?

Inga kommentarer: