onsdag 14 november 2012

Onsdag=ledig

Min helt lediga dag, som innebär endel tvätt, matlagning och skjutsningar, men ändå ledig. Jobbet hemma tar många, många timmar så det är klart man aldrig är ledigledig. För oss blir de så att det är alltid något som blir dåligt skött. Den här veckan är de tvätten och det märks direkt. Så nu på morgonen ha ett barn skrikit över att inte tillräckligt mycket var rent. För nu har jag ägnat mig åt till exempel motion och då verkar det som att något måste stryka på foten och så ska det förstås inte vara. Vi måste försöka att få till det så att ingen bit hamnar utanför livspusslet, utan att alla får en lite lagom plats.

Iallafall har jag sprungit tisdag, söndag, tisdag och promenerat riktigt långt på söndagen också. Fast egentligen vill jag få till fyra springrundor i veckan. Jag jobbar på att få till det och dom behöver inte vara långa. Det räcker att en är på en timme och så kan dom andra vara ungefär en halvtimme, det är alldeles lagom.

Inga kommentarer: